17 de juny del 2013
El dia 8 van anar de viatge de final de curs.
Hem anat i hem tornat. El vaixell ha estat el nostre hàbitat durant 8 dies radiants, plens de llum i de sol.
Ara ja només em queda desitjar-vos a tots i a totes, molta sort !!!!
6 de juny del 2013
Com a tutora vostra, em sento molt satisfeta del que hem aconseguit aquest curs. Penso que les classes de tutoria han donat el seu fruit i us he de dir que si realment heu aprés tot que heu escrit m’heu fet molt feliç. Aconseguir ser un gran grup on us ajudeu i respecteu era un dels meus objectius. S’ha complert i amb escreix doncs he pogut comprovar que alguns de vosaltres que teniu altres maneres de pensar us heu fet fins hi tot amics.
3 de juny del 2013
El dia 8 van anar de viatge de final de curs.
Hem anat i hem tornat. El vaixell ha estat el nostre hàbitat durant 8 dies radiants, plens de llum i de sol.
Ara ja només em queda desitjar-vos a tots i a totes, molta sort !!!!
6 de juny del 2013
A tutoria hem estat treballant molt durant tot el curs. Avui
és l’última sessió de tutoria i hem fet una activitat que vull compartir amb vosaltres.
Sovint apreciem els regals materials, però no sabem veure
els altres. Aquest any el millor regal del meus alumnes ha estat veure
com han canviat, i la veritat que ha estat una gran recompensa que he trobat
després de moltíssima feina realitzada a tutoria però també a fora d’hores de
classe.
FELICITATS A TOTS ELS
ALUMNES DE 4T A !!!!!
Com a tutora vostra, em sento molt satisfeta del que hem aconseguit aquest curs. Penso que les classes de tutoria han donat el seu fruit i us he de dir que si realment heu aprés tot que heu escrit m’heu fet molt feliç. Aconseguir ser un gran grup on us ajudeu i respecteu era un dels meus objectius. S’ha complert i amb escreix doncs he pogut comprovar que alguns de vosaltres que teniu altres maneres de pensar us heu fet fins hi tot amics.
Ja fa dies que us vaig dient que heu canviat molt, us heu
fet grans i avui amb tot el que heu
estat capaços d’escriure i de llegir davant dels vostres companys ho heu demostrat. Ara cal aplicar-ho a altres
entorns, i continuar aprenent i millorant com a persones.
Com us vaig dir, escric els vostres sentiments, però de forma anònima.
Penso que el que heu dit pot fer molt de servei a altres joves.
AQUÍ ELS TENIU:
QUÈ HE APRÈS?
Aquest any hem après diferents coses, com la harmonia d'una
classe, ajudar a un company, créixer com a persona, a aixecar-se d'hora, no
critica a les persones per les seves aparences físiques, religioses o de criticar
les seves idees o pensaments, animar a una persona quan te problemes a part de
moltes coses a les assignatures o matèries. Això i molt més hem après durant aquest curs
que ha sigut l’últim per molts companys.
J.
- He après que si
dones de la meva part, sempre surt millor.
- He après que sempre depenc dels demés i això ha de
canviar.
- He après què abans
de insultar una persona, l'he de conèixer i saber d'ell/a ja que ara amb els
que m'he barallat (amb la majoria) ens hem
agafat moltíssim de “carinyo.”
M.
Jo he aprendido a
conocer mejor a las personas, a controlar mi micro hiperactividad pues antes me movía pero ahora me muevo muchísimo menos.
Pero sobretodo
siempre hemos aprendido algo nuevo contigo Teresa y con
los demás profesores.
Y solo me quedan
más cosas que aprender porque en esta vida solo podemos aprender.
A.
Què he après?
Des de que vaig començar la ESO he après moltes coses.
He après a ser mes sociable i oberta, A millorar més el meu caràcter,
que en tinc molt. A ajudar als meus companys quan ho necessiten. A valorar més les coses que tinc. He madurat moltíssim
sobretot en aquest últim any, encara que de
vegades faig tonteries.
Sobretot a ser feliç amb el que tinc.
L.
- He après
que davant dels problemes es millor parlar abans que discutir.
- He après
a respectar molt més als companys.
- He après
que si un professo et renya es per que reflexionem y que pugem avançar bé.
- També e
après que en aquesta vida no sempre ens posaran las coses en safata i que tenim
que avesar metres pensem.
- A respectar
molt més a la gent.
- També he
après que han coses que es millor no callar-se-les.
- A
conèixer abans de jutjar.
- I per
últim mai havia pensat que podia haver conegut a uns companys així, bé companys
no millor dit amics, nois i noies que són fantàstics.
M.
Aquests anys a l’institut he après a relacionar-me amb nous
amics, a comprendre i ajudar-los quan ells em necessiten.
Al llarg d’aquest curs, he conegut i travat amistats amb
companys i companyes que abans no em queien gaire bé. Gràcies a ells he
millorat com a persona ja que ara intento no enfadar-me i queixar-me per tot.
Ara sé, que els trobaré molt a faltar.
Però segurament trobaré a faltar moltes més coses, com les
estones al pati, els canvis entre classe i classe i potser també amb el temps
recordaré algun professor que ha intentat ajudar-me encara que ara no me
n’adoni.
A.
Què he aprés?
* A no
discutir tant amb els professors, comportar-me bé a classe.
* També eh
aprés a respectar una mica als altres, conviure amb altre gent que no fossin
amics o amigues.
* A tenir paciència,
parlar adequadament.
* A
centrar-me més, ser més positiva..
* A valorar
les coses noves que tinc,
* Hi ha
esforçar-me en els meus objectius.
P.
He après a que si tu vols, pots aconseguir el teu objectiu i
ser feliç. t’ho has de guanyar tot, no
has d'esperar a que t'ho donin sense fer res.
Si t'ho proposes i si tu tens ganes d'arribar on vols
arribar, perquè si no fas tot això per
molt que estudis i treballes no ho aconseguiràs. Sempre has de pensar en
positiu.
Jo crec que també hem aprés a ser una classe com déu mana.
R.
Jo he après a estudia
més, fer més deures, fer els treballs i resums molt més bé, a respectar als
meus companys, no cridar, no parlar tant a classe...
O.
Que he après?
Vaig començar el curs, sent un
noi que molestava molt a classe, però poc a poc he anat comportant-me una mica
millor, m’he donat compta de que necessitava la ESO per complir el seu somni,
crec que no he donat el màxim en tot, però he intentat traure'm el curs
endavant, espero que pugui aprovar-ho tot i no calgui que tingui que vindre a
Setembre.
He après a entendre la situació dels
professors amb el nostre comportament i tenen raó som uns pesats. He aprés
coses, però se que em faltat aprendre
algunes més, per exemple: callar-me més, no fer tant el borinot, acabar de
madurar i moltes mes.
J.
Hem après a respectar els professors, a riure molt i xerrar,
no callar casi mai, a rodar pel·lícules, aprendre a respectar i ajudar als
companys que estaven malalts.
X
3 de juny del 2013
A l'escriure la data, encara em sembla que el temps passa més ràpid!!! Sembla ahir que vam començar el curs, els llibres per estrenar, els bolis nous... Ara tot ja està arribant al final.
Els llibres estan subratllats, els bolis ja no tenen tinta i vosaltres nois i noies, heu fet un camí que arriba també al seu final.
Aquests any heu aprés moltes coses, nous coneixements en diferents matèries, però també sé que ara esteu més preparats per a
"viure", per a "volar" en direccions diferents.
Espero que sapigueu trobar el vostre camí.
M' agradat molt formar part d'aquest aprenentatge, us he ajudat en l'orientació, en trobar el què estudiar, en ... SER.
Junts hem aprés molt ara toca demostrar-ho.
SORT A TOTS i GRÀCIES per donar-me l'oportunitat de compartir cada una de les experiències que hem viscut plegat!
Demà a l'hora de tutoria farem un llistat de tot el que hem aprés aquest curs, si voleu ja podeu anar pensant-hi.
Fins demà
Teresa
16 de maig del 2013
Recordeu que també es pot estudiar els cicles formatius a l ' Institut Obert de Catalunya.
http://ioc.xtec.cat/educacio/cicles-formatius
També hi han altres estudis Estudis.
Places disponibles per al 1r semestre del curs 2013-2014
- Gestió administrativa GM: 300 places
- Instal·lacions elèctriques automàtiques GM: 300 places
- Cures auxiliars d'infermeria GM: 225 places
- Atenció a les persones en situació de dependència GM: 300 places
- Sistemes microinformàtics i xarxes GM: 300 places
- Secretariat GS: 300 places
- Administració i finances GS: 400 places
- Gestió comercial i màrqueting GS: 300 places
- Educació infantil GS: 400 places
- Prevenció de riscos professionals GS: 300 places
- Administració de sistemes informàtics en xarxa GS: 200 places
- Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma GS: 200 places
A la pàgina http://ioc.xtec.cat/educacio/fp-matriculacio podeu trobar informació.
15 de maig del 2013
Ara ja no tenim tants dubtes, ja sabem què volem estudiar.
El procés d'orientació que he realitzant durant el curs ja ha finalitzat, ara us resta realitzar la preinscripció a cicles formatius.
Recordeu apuntar-vos a més d'un cicle tal com hem parlat.
Us desitjo molta sort, i aquí us deixo l'enllaç on podeu trobar la informació necessària.
2 de maig del 2013
Espero que tots els que feu les proves d'accés a cicles us vagin molt bé.
Recordeu :
Resultats de les proves
Per fer la consulta s'utilitza el número del document d'identificació amb el qual es va fer la inscripció a les proves (DNI, passaport o NIE) i el codi de la sol·licitud que hi ha en el resguard de la inscripció, que també vau rebre per correu electrònic.
24 d'abril del 2013
Avui els alumnes de 4t A hem anat a conèixer els cicles formatius del centre. Hem estat molt ben rebuts i ens han explicat tot el que es feia en cada cicle.
Moltes gràcies companys!!!!
23 d'abril del 2013
BONA DIADA DE SANT JORDI!!!!!
Avui hem dit adéu a la futura psicopedagoga, la Núria que ens ha estat acompanyant a les hores de tutoria i de llengua castellana.
A ella li desitgem molta sort!
La Núria ens ha portat un regal per tots, un missatge que ella mateixa ha escrit i també un vídeo d'auto-ajuda.
Un petó Núria, de part meva i de tots els alumnes de 4t.
GRÀCIES!!!
22 d'abril del 2013
Recordeu que l'objectiu principal a 4t és obtenir el títol, per tant cal estudiar, dedicar el temps necessari per aprendre i poder aprovar.
Ànims!!!!! Ja queda menys...
També us deixo el calendari referent a la preinscripció d'estudis de cicles formatius de grau mitjà:
Calendari
Publicació de l'oferta: 10 de maig del 2013.
Preinscripció:
Presentació de sol·licituds: del 13 al 24 de maig de 2013,
ambdós inclosos.
Es pot enviar la sol·licitud per Internet fins a les 24
hores del dia 23 de maig de 2013.
Les qualificacions de les proves d'accés als cicles
formatius s'han de presentar durant el període de preinscripció, juntament amb
la sol·licitud. Si no es poden presentar durant aquest període perquè estan
pendents de resolució de reclamacions o altres tràmits oficials, es podran
presentar fins al 7 de juny de 2013 inclòs.
Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació
provisional: 4 de juny de 2013.
Sorteig públic per determinar l'ordenació de sol·licituds: 5
de juny de 2013 a les 11 hores, als serveis centrals del Departament
d'Ensenyament. El resultat es difon a partir de les 12 hores.
Termini per presentar reclamacions: 5, 6 i 7 de juny de
2013.
Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació
definitiva: 12 de juny de 2013.
Publicació de l'oferta final: 25 de juny de 2013.
Publicació de les llistes d'alumnes admesos: 28 de juny de
2013.
Matrícula:
Període de matricula per als alumnes preinscrits amb plaça a
cicles formatius de grau mitjà de formació professional: de l'1 al 9 de juliol
de 2013, ambdós inclosos.
Procés extraordinari de preinscripció i matrícula:
Difusió de centres i cicles amb vacants: 6 de setembre de
2013
Presentació de sol·licituds al centre: 9 i 10 de setembre de
2013
Publicació al centre de les sol·licituds de persones admeses
i matrícula: 12 i 13 de setembre de 2013
Recordeu, aquí us deixo el calendari de les proves d'accés a cicles formatius de grau mitjà:
calendari
- Inscripció: a partir de les 9 hores de l'11 de març fins al 21 de març de 2013
- Últim dia de pagament de la taxa: 22 de març de 2013, abans de les 20 hores
- Presentació de la documentació a l'institut: del 8 al 17 d'abril de 2013, fins a les 18 hores
- Llista provisional de persones admeses i excloses: a partir del 19 d'abril de 2013
- Presentació de la documentació complementaria a l'institut: del 22 al 24 d'abril de 2013, dins l'horari de registre de documentació del centre
- Llista definitiva de persones admeses i excloses: a partir del 26 d'abril de 2013
- Prova: 2 de maig de 2013, a les 16 hores (cal presentar-s'hi 30 minuts abans)
- Qualificacions provisionals: a partir del 14 de maig de 2013
- Termini per presentar reclamacions: del 15 al 17 de maig de 2013
- Qualificacions definitives: a partir del 21 de maig de 2013
18 d'abril del 2013
Els alumnes de 4t A, han anat a l'Expotècnic, al complex educatiu de Tarragona.
Els han informat sobre els cicles formatius: què son, quin és l'objectiu, la seva estructura, la durada, l'accés i tota la diferent oferta de cicles que hi han agrupats per families.
9 de març del 2013
Avui ha tocat treballar la preparació per realitzar les
proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà de llengua castellana. En aquesta adreça podreu trobar diferents exàmens
de cursos passats de totes les matèries que entren a les proves d’accés a CFGM.
Espero que us faci servei. Aneu practicant!!!!!
També, al mateix temps i de forma individual, he anat parlant
amb els alumnes per tal de poder buscar estratègies per millorar el rendiment
acadèmic.
Finalment un cop havent realitzat el test d’Orienta’t, he aprofitat l’entrevista
individual per conèixer el què havien decidit escollir, quin o quins cicles formatius els agradaria estudiar.He anat aconsellant què podien fer i on trobar-ho. Anirem poc a poc buscant el camí a escollir.
Realment estic molt satisfeta, la majoria dels alumnes han escollit
ja dues o tres opcions de cicles formatius que els interessa.
Animo a tots ells a fer realitat el seu somni!!!!! Només ens
queden dos mesos intensius per tal de poder treure l’ ESO.
ÀNIMS!!!!!
TOT UN NOU MÓN PER DESCOBRIR ESTÀ ESPERANT-VOS!!!!
2 d'abril del 2013
Avui us passo una adreça que potser us pot interessar: www.elpep.info
Podeu trobar informació de drogodependències.
Alguns dels comentaris dels alumnes de 4t: A:
En esta página te
explica que hay diferentes tipos de drogas también llamadas adiciones como el
Tabaco, el Alcohol y los Porros. Estas
adiciones son aquellas que nos afectan por ejemplo a nuestro organismo y causan
muchísimas enfermedades como el cáncer.
Tambien nos dice que aunque no lo parezca el Móvil, la Televisión,
los Chats, las Redes Sociales y los Juegos también son un tipo de adición. Actualmente
niños, adolescentes y hasta algunos adultos no pueden vivir sin ninguna de
estas cosas.
María C.
Esta página web trata de enseñar a los jóvenes
lo malo que son las bebidas, el tabaco, las drogas, etc. Y en cada una de ellas
hay diferentes apartados explicándote que hace, que produce en tu cuerpo, que
puedes hacer para dejar las drogas y tambien cuando alguien te las ofrece. Es decir, te da orientaciones sobre que puedes decir para no hacerlo.
Esta página web es muy buena porque a veces a algún
joven le hace reflexionar y decide no beber tanto o dejarlo, no fumar o bien no fumar tanto, etc...
Roger B.
19 de març del 2013
Els Mossos d'Esquadra han vingut per segona vegada a fer-nos unes xerrades als alumnes de 4t d’ESO.
Les primeres van ser sobre la prevenció d'accidents i aquestes del dimarts dia
19 de març sobre les drogues.
És una manera de saber quines són les funcions que fan des
del cos de Mossos d'Esquadra i a més ens aporten continguts nous que sovint desconeixem.
La xerrada ha estat
molt participativa, didàctica i amena. Els
joves han fet preguntes.
Ho descric com molt
interessant i enriquidora.
12 de març del 2013
Avui a tutoria hem fet molta feina:
Primer hem llegit la reflexió del punt negre.
Ha anat força bé. Hem pres consciencia de que de vegades els problemes no ens deixen veure la resta de coses bones que tenim al nostre voltant. Hem vist com cada persona quan llegeix pot entendre coses diferents. La reflexió ha estat interessant. Ho hem relacionat amb fets que ens poden passar amb els amics, a casa amb la família, a classe... Realment sempre aprenem!
Cal ser optimistes i veure que el got mig ple d'aigua conté aigua suficient. EL pessimista veurà que hi ha poca aigua i el pessimista que quasi no n'hi ha. Així doncs aprendre a ser realista i gestionar els recursos que tenim és un dels aprenentatges d'avui.
Després hem parlat de la importància de l’educació i de qui és l’encarregat de transmetre aquesta educació: els professors estem per ensenyar i al mateix temps transmetem uns valors. En el vaixells hi ha: els alumnes , els professors i els pares. Si tots van remant a una , el vaixell pot arribar més fàcilment a bon port.
Hem continuat amb un vídeo emotiu que ens ha fet reflexionar encara una mica més.
El que ensenyem avui
potser no té uns resultats immediats , però ben segur que en tindrà a llarg
termini. De la mateixa manera el que aprenem avui potser ho farem servir no de
forma immediata si no més endavant.
Finalment com estem
en una fase de decisions i aprofitant el
tema de que ens hem de formar i és de vital importància prendre unes decisions, he passat un Power Point que ensenya quins cicles formatius hi ha
al centre , el què podem estudiar un cop acabada la ESO i el què podem fer si
no tenim el títol. Hem recordat que el període d'inscripció per les proves a
cicles formatius està obert ( en aquest blog teniu tota la informació necessària)
Espero que la sessió d'avui us hagi estat ben profitós!
Teresa
9 de març del 2013
Fa uns dies em va
arribar a les mans un text que em va agradar molt. Avui he decidit penjar-lo al blog, en
aquest espai de tutoria, per que tots
els que hi entreu el podeu llegir i reflexionar.
Així doncs us animo a que el
llegiu sencer per tal de poder treure les vostres
reflexions.
“EL PUNTO NEGRO
Cierto día, un profesor entra al salón de clases y le dice a los alumnos
que se preparen para una prueba sorpresa. Todos se pusieron nerviosos mientras
el profesor iba entregando la hoja del examen con la parte frontal para abajo,
de modo que no vieran lo que contenía hasta que él explicara en qué consistía
la prueba.
-Una vez que entregó todas las hojas, les pidió que las dieran vuelta y
miraran el contenido. Para sorpresa de todos, era una hoja en blanco que tenía
en el medio un punto negro. Viendo la cara de sorpresa de todos sus alumnos, el
profesor les dijo: ahora van a escribir una redacción sobre lo que están
viendo.
Todos los jóvenes, confundidos, se pusieron a pensar y a escribir sobre lo
que veían. Terminado el tiempo, el maestro recogió las hojas, las colocó en el
frente del escritorio y comenzó a leer las redacciones en voz alta. Todas, sin
excepción se referían al punto negro de diferentes maneras.
Terminada la lectura, el profesor comenzó a hablar de la siguiente manera:
- Este examen no es para darles una nota, les servirá como lección de vida.
Nadie habló de la hoja en blanco, todos centraron su atención en el punto
negro. Esto mismo pasa en nuestra vida, en ella tenemos una hoja en blanco
entera, para ver y aprovechar, pero nos centramos en los puntos negros.
La vida es un regalo de la naturaleza, nos es dada con cariño y amor,
siempre tenemos sobrados motivos para festejar, por nuestra familia, por los
amigos que nos apoyan, por el empleo que nos da el sustento, por los milagros
que nos suceden diariamente, y no obstante insistimos en mirar el punto negro,
ya sea el problema de salud que nos afecta, la falta de dinero, la difícil
relación con un familiar, o la decepción con un amigo.
Los puntos negros son mínimos en comparación con todo lo que diariamente
obtenemos, pero ellos ocupan nuestra mente en todo momento. Saca tu atención de
los puntos negros, aprovecha cada momento y SÉ FELIZ.”
Autor desconocido
INFORMACIÓ IMPORTANT:
Prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional inicial
El Departament d'Ensenyament
convoca les proves d'accés a cicles formatius de grau mitjà per a les persones
que volen accedir a la formació professional de grau mitjà i no tenen el
graduat en educació secundària obligatòria.
L'objectiu de la prova és que la
persona aspirant demostri que posseeix les capacitats, els coneixements i les
habilitats, així com el domini suficient de les llengües oficials per cursar
amb aprofitament els ensenyaments pels quals s'opti.
Per poder fer la prova d'accés
cal tenir 17 anys o complir-los durant l'any 2013.
Calendari
Inscripció: a partir de les 9
hores de l'11 de març fins al 21 de març de 2013
Últim dia de pagament de la
taxa: 22 de març de 2013, abans de les 20 hores
Presentació de la documentació a
l'institut: del 8 al 17 d'abril de 2013, fins a les 18 hores
Llista provisional de persones
admeses i excloses: a partir del 19 d'abril de 2013
informació sobre les proves
27/ febrer/2023
NOIS I NOIES DE 4t A!!!!! Aquests serà el proper tema que treballarem a la classe. A veure si sabeu de què parlarem...
Adolescents
19/ febrer/ 2013
Avui 19/ 2/213 dos grups de 4t hem rebut informació sobre els agents rurals.
Ens han informat de les diferents actuacions que poden realitzar els agents
rurals i a més de com podem fer per
accedir a aquesta professió.
Realment ha estat una xerrada molt interessant, tant per conèixer quines funcions desenvolupen com per conèixer com hem d'actuar en diferents situacions. (foc, trobar animals protegits ferits, etc)
Màrius D. ha estat l'encarregat d' informar-nos i ens ha resolts tots els dubtes que teníem.
Ens ha facilitat l’adreça on podem trobar la
informació necessària. agents
rurals
També podeu trobar a l’espai Jove.cat. informació sobre el
tema. Agents
rurals: una professió per a descobrir
Com veieu el procés d'orientació està en marxa!!!
12/febrer/2013
Els alumnes de 4t A hem iniciat
aquesta setmana el qüestionari d'Orientació: Orienta't
Ens trobem ja en un moment en que
cal començar a pensar què i on volem estudiar, però primer hem de treballar per
tal d’aconseguir el títol de l’ESO .
La setmana passada van assistir a una xerrada
informativa sobre un tipus de batxiller molt concret. Vam poder aprendre que el
que un vol aconseguir, pot fer-ho si hi posa moltes hores de treball. No
necessàriament tots hem d’estudiar el mateix, però és bo poder conèixer
diferents realitats.
El més important és escollir el què vols ser/fer partint
de les característiques i gustos de
cadascú. Per això cal tocar de peus a terra i ser realistes. Avaluar les
capacitats , les aficions ,... En definitiva prendre una decisió “Pensant”.
Tot un llarg procés
d’autoneixement s’ha anat realitzant per tal de poder saber quines són les
aptituds que té cada un dels nois i noies del grup. Paral·lelament es treballa tot el tema de l’autoestima i autoconfiança.
Conscient de que en aquestes edats no és fàcil prendre decisions es realitza un
treball de llarga durada. El curs anterior durant les classes de Ciutadania,
vam anar aprenent punts essencials per prendre decisions. Espero que poc a poc
anem assolint l’objectiu: Saber què vull ser, què vull fer per aconseguir-ho i
on he d’anar per fer realitat el projecte iniciat.
Ànims a tots, ja sabeu que a banda de les sessions que us vaig
realitzant a tutoria, i de totes les que estan programades des del Centre,
també en el blog podeu trobar diferents
lings per a informar-vos.
ENDAVANT!!!!!
29 de gener del 2013
Avui a tutoria hem aprés que:
Està bé amb un mateix, saber què és el que volem aconseguir, posar-se fites que siguin asequibles segons les nostres capacitats i habilitats... en definitiva ser feliç, és el primer objectius que hem d'aconseguir.
No tingueu tard per créixer, tot té el seu moment i cada
moment és únic.
No intenteu ser
feliços, la felicitat està en tot allò que ens envolta, en cada petit detall...
Trobeu-la
Paral·lelament hem
treballat els punt febles i els punts
forts de cadascú. La reflexió ha estat a partir d'un conte. Aquesta vegada la
reflexió l'hem realitzat per escrit i de
forma individual
28 de gener del 2013
De vegades no prestem prou atenció a les coses bones que tenim al voltant, fins i tot, en nosaltres mateixos. Penseu en tot allò que us transmeti el vídeo i reflexioneu en cada frase que exposa.
Aquí teniu el vídeo!
Ser tutora vol dir acompanyar a una alumnes en el procés d'aprenentatge També vol dir ensenyar a prendre decisions.
És una tasca que he fet en diferents situacions i etapes escolar. Actualment porto ja 4 anys consecutius sent tutora de 3er o 4t d’ESO dels grups d'adaptació curricular.
Aquest rol em dóna l’oportunitat de veure com uns alumnes prenen decisions importants, com decideixen què faran un cop treguin el títol de la ESO.
La presa de decisions la treballo ja des de tercer, doncs és primordial que els alumnes aprenguin a coneixes ells mateixos. Han de saber quins són els seus potencials, quines són les seves habilitats, les seves capacitats, així com també han de saber els seus punt febles(AUTOCONEIXEMENT).
A partir d'aquí aprenem a cercar per Internet les diferents possibilitats i sortides que ens ofereix els sistema educatiu actual.
La paraula clau per a que tingui èxit aquest procés és la MOTIVACIÓ. Si els alumnes coneixen els seus punts forts i els seus febles (autoconeixement) han d'estar també motivats per aconseguir els seus objectius. Aquesta és una tasca importantíssima i de vegades complicada. Són alumnes que per diferents motius segueixen un currículum adaptat i que de vegades els costa posar-se a estudiar. Sobretot quan veuen que tenen notes baixes. Per aquest motiu cal també treballar de forma paral·lela l’AUTOESTIMA.
Considero doncs que els tres termes estan relacionats:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada